zondag 4 oktober 2015

23e Knoeselloop 10 miles Broechem.. .."Plezant & gezellig loopwedstrijdje"! ;-)

Ikke gereed voor mijne Knoeselloop!
Op zaterdag 3 oktober had ik een "loopafspraakje" in mijne agenda staan.. ..namelijk de Knoeselloop in Broechem. Een loopwedstrijd die voor mij stilletjes aan "een klassieker" word.. ..was dit jaar mijn 4e deelname! De Knoeselloop zelf was toe aan zijn 23e editie!
Er waren ook dit jaar verschillende afstanden waaruit je kon kiezen om "te overwinnen".. ..joggings van 3,5 km en 5,5 km. Een wedstrijd van 8,2 km en "de finale".. ..de 10 Miles! Ikke natuurlijk naar Broechem voor "de 10 miles" hé! ;-)
Ook heel wat "jeugd" was er naar Broechem afgezakt.. ..want daar had de organisatie van de Knoeselloop, Oudercomite en leerkrachten Gemeentelijke Lagere School "De Sleutel", ook aangedacht.. ..er waren verschillende "jeugdreeksen" voorzien!
Het aantal joggers, lopers, atleten, ...enz. die naar Broechem waren gekomen om onder een stralend "lentezonneke" (in de herfst!!) van het lopen "te genieten" waren niet echt met velen! Misschien heeft de Marathon van Brussel (zondag 4 oktober) daar iets mee te maken??!!??
In totaal hebben 270 sportievelingen "de eindmeet" gehaald.. ..44 joggers liepen de 3,5 km uit.. ..76 lopers deden het zelfde op de 5,5 km.. ..86 dappere volbrachten de 8,2 km en 64 atleten liepen hun 10 miles uit!

Mijne loopmaat Jos..
..zich klaarmaken voor..
..zijne Knoeselloop! 
De andere jaren dat ik aan de Knoeselloop deelnam reed ik er met mijn fietske naartoe.. ..maar dit jaar had ik afgesproken met mijne "loopmaat" Jos om naar Broechem te rijden. Hij zou me rond 14:30u. thuis komen oppikken.. ..De 10 miles van de Knoeselloop zouden pas om 16:30u. opgang "geschoten" worden. Dus dan hadden we meer dan voldoende tijd om naar Broechem "te bollen".. .. want Broechem ligt, bij manier van spreken, "aan mijn achterdeur"!! ;-)
Zoals eerder gezegd.. ..Het was mooi weer! Zeker om te lopen.. ..18°C en (af en toe) een stralend zonneke. En weinig wind.. ..een zacht briesje stond er. Maar op sommige plaasen was dat toch goed voelbaar zenne! Naarmate er meer kilometers in de benen waren "gekropen".. ..hoe harder je de wind voelde! Alé, da gevoel had ik toch! ;-) Ja, met het weer hebben ze daar in Broechem meestal veel geluk. Het is er (bijna) ieder jaar "zalig" (loop)weer.. ..Euh, ik denk dat "de Weergoden" de Knoeselloop wel echt graag zien! ;-)

En wat was nu "mijn prestatie" van de 23e Knoeslloop...
...Awel, die was/is goed. Ik was naar Broechem vertrokken met een tijd (lees doel) in mijn gedacht van: De 10 miles lopen in een tijd onder de 1:05:00 (uur:min:sec)! En dat is me (justekes) gelukt in een wedstrijd die ik, behalve de eerste kilometer, helemaal alleen heb gelopen! Al na een paar honderd meter wedstrijd lag "mijn plaats" (12e algemeen) zo goed als vast.. ..Ik ben na ongeveer een 750 meter wedstijd nog voorbij gestoken door 1 loper.. ..dat was de eerste en de laatste die dat daar in Broechem gedaan heeft! En trouwens ik heb dat terug kunnen "rechtzetten"! Rond kilometer 5 heb ik die zelfde loper terug ingehaald en "achter gelaten"! ;-) Behalve de eerste kilometer en dit "inhaalmanoeuvre" was deze editie van de Knoeselloop voor mij een wedstrijd die ik vooral "tegen mezelf" heb gelopen. Dat kan je ook zien in de uitslag.. ..Het plaatsje voor mij: Die loper kon ik nog regelmatig in "mijn vizier" krijgen (maar ik kon geen stap dichter komen)!. Die finishte ruim een halve minuut voor mij. Maar de eerste loper achter mij is meer dan 3 minuten na mij over de eindmeet gelopen! Dat is toch al een redelijk verschil hé!?!

En hoewel ik in Broechem bijna alle 16 kilometers alleen heb gelopen, heb ik toch weer goed van het lopen kunnen "genieten" zenne! En omdat ik ook (nipjes :-) ) "mijn doel" gehaald heb.. ..was en is het na de finish  EXTRA genieten!
Mijn doel was 1:05:00.. ..ikke ben 1:04:25 na het startschot van de 10 miles Knoeselloop de finishlijn overgelopen!.. ..Gem. snelheid van juist geen 15 km/u!.. ..da valt (ook) mee! :-)
Met andere woorden: "missie volbracht"! ;-)
Deze tijd was/is dit jaar in Broechem goed voor een 12e plaats algemeen en een 3e plaats H+50! Daar ikke weer (goed) tevreden mee zijn! :-)

Een nieuwsberichtje tussendoor: Els Rens heeft in Broechem het wedstrijdrecord (dames) verbetert .. ..Els zette op de 10 miles een (zeer) scherpe tijd van 0:58:34 neer (gem. snelheid: 16,48 km/u!) Is een verbetering van 33 seconde tegenover het vorige wedstrijdrecord. Dat ook op haar naam stond.. ..0:59:07 gelopen in 2010! Els.. ..een dikke proficiat! Knap gedaan!

Nog een paar links:
   - Garmin connect .. ..mijn "loopgegevens" & parcours
   - Uitslag 10 Miles
   - Uitslag 8,2 km
   - Uitslag 5,5 km
   - Uitslag 3,5 km
   - Organisatie Knoeselloop

En om te besluiten nog effe vertellen dat het behalve een sportieve zaterdag in Broechem het daar ook een "gezellige" zaterdag was.. ..vele 'bevriende" lopers (terug) gezien! Dus zijn we weer wat  "bijgepraat" hé!! ;-)
En ook weer "nieuwe" lopers leren kennen!.. ..Onder andere Arne Geerlings.. ..uit Viersel!! Jep, Viersel.. ..dus  "nen dorpsgenoot" van mij! ;-) Arne, tof om u te leren kennen . We zullen elkaar zeker nog wel eens tegenkomen hé!
Wederom ikke een mooi "loopavontuur" rijker en heb een zeer "gezellige" & sportieve zaterdag gehad!

En nu kan ik mij beginnen "focussen" op mijn volgend "loopavontuur".. ..zondag 15 november .. ..de MARATHON van KASTERLEE! Naar die prachtige "natuurmarathon" ikke alvast héél hard uitkijken zenne!!! ;-)

Sportieve greetz,
Carl







Geen opmerkingen:

Een reactie posten