zondag 5 oktober 2014

22e Knoeselloop 10 miles Broechem.. .."(matig) tevreden over resultaat"!

Knoeselloop 10 miles Broechem vorig jaar (2013).. ..Toen liep ik daar een mooie 3e plaats algemeen in het klassement en ook mijn persoonlijk record (1:01:36) op de 10 miles heb ik vorig jaar daar gelopen! Dus een wedstrijd met zeer mooie herinneringen voor mij hé! Maar die "prestatie" kon ik dit jaar zeker niet verbeteren of evenaren zenne.. ..voor die 3e plaats terug te kunnen lopen was het deelnemersveld van deze 22e Knoeselloop veel "te sterk" voor mij om dat resultaat te kunnen halen! Om u "het verschil" te tonen van de "sterkte" van "het startveld" van vorig jaar tegen over dit jaar.. ..de tijd van de winnaar van vorig jaar was dit jaar (maar) goed genoeg geweest voor een 6e plaats algemeen! En dit jaar kwam ik ook niet in de buurt van die "supertijd" (voor mij toch hé!) van 1:01:36 (is met een gem.snelheid van 15,6 km/u gelopen) van de vorige editie. Toch ben ik redelijk tevreden over mijn resultaat van gisteren (zaterdag 4 oktober).. ..want het is nu niet zo dat ik telkens moet verbeteren!?!

Knoeselloop, een organisatie van de Gemeentelijke Lagere School "De Sleutel"
Het gene wat trouwens onmogelijk is hé! Maar ik vind toch dat ik mijn best heb gedaan en ik heb wederom goed "genoten" van het lopen.. ..en dat is ook "zeer" belangrijk hé! ;-) .. ..maar om deze keer een "knalprestatie" neer te zetten.. ..nee, daar waren mijn benen & ikke niet goed genoeg voor.. ..ik denk dat er nog een beetje "marathon Vorselaar" in mijn benen zit!!?!! ;-) Seffes volgen alle gegevens over "mijne Knoeselloop", maar nu eerst nog wat algemene "info"! :-)
De Gemeentelijke Lagere School "De Sleutel" organiseerden dit jaar voor de 22" keer  "de Knoeselloop".. ..en de organisatie" was goed zenne! ;-)
Behalve de 10 miles waren er in Broechem nog meerdere loopwedstrijden.. ..het begon met verschillende "kinderlopen". En nadat "de kids" hun "loopplezier" hadden beleeft waren er nog "joggings" van 3,5 km, van 5,5 km & van 8,2 km.. ..om daarna het loopfeest af te sluiten met de 10 miles!
Wat het aantal lopers betreft.. ..56 joggers haalde de finish van de 3,5 km. De jogging van 5,5 km werd door 90 joggers tot een goed eind volbracht. 74 sportievelingen liepen over "de eindmeet" van de 8,2 km en 67 atleten "schitterde" na hun "loopfeest" van 10 miles! ;-)
 En wat heb ik daar nu "gepresteerd"?!!?.. :-) ..euh.. ..om te beginnen effe vertellen dat het weer "redelijk" warm was. Iets meer dan 21°C. En ik vond ook dat er "nen ambetante" wind was.. ..ja, wind is nu iets dat ik niet graag heb bij het lopen. Als ik bij het lopen kan kiezen tussen wind of regen.. ..dan ikke kiezen voor regen! Om maar te zeggen dat ik wind "haat" bij het lopen! ;-)
Mijn wedstrijd dan.. ..de eerste 2 km heb ik nog redelijk snel ( iets meer dan 15 km/u) gelopen. Maar ik zag en/of voelde na die 2 km dat ik die snelheid deze keer geen 16 km kon volhouden. En ook mijn hartslag ging al richting "overslagpols".. ..daarom ikke vlug beslist: "tempo" een beetje laten zakken. En gelukkig kon ik dat ook doen zonder gevaar om plaatsen in het klassement te verliezen.. ..Na 2 km was er al een beetje ruimte gekomen tussen mij en mijn eerste volger! Dus zonder "een inzinking" te krijgen, was mijn plaats al redelijk "veilig". En ik heb die plaats kunnen behouden tot de finish! Een plaatsje "winnen" zat er ook niet in.. ..daarvoor was de loper voor mij, "mijn prooi", deze keer te sterk! ;-) Die "prooi" heb ik bijna heel de wedstijd in "mijn vizier" gehad, maar ik kon geen meter dichterbij komen.. ..in tegendeel, hij liep in de laatste kilometers gewoon verder van mij weg! Hij,"mijn prooi" en trouwens ook "mijn dorpsgenoot", Marc Sempels was (deze keer toch ;-) ) duidelijk de betere van ons beide! Daarom Marc.. ..nen dikke proficiat met je Knoeselloop! Je wou finishen binnen 1:06:00.. ..en dat is je ruim gelukt hé!.. ..1:03:27.. ..Knap gedaan!

  Ook ik ben nog (ruim) onder die tijd over de eindmeet gelopen. Mijne tijd.. ..1:04:34. Deze tijd was/is goed voor een 13e tijd algemeen! Dat is de 10 miles gelopen met een gem. snelheid van 14,8 km/u of met een gem. tempo van 4:03 min/km. Dat is belange niet zo snel als vorig jaar.. ..toen gem. snelheid 15,6 km/u.. ..maar toch ben ik "tevreden" over mijn "loopprestatie".. ..en zeker omdat ik nog de Marathon van Vorselaar een beetje aan het "verteren" ben! ;-)
Behalve dat ik in Broechem van het lopen heb kunnen "genieten", was het ook "plezant" om wederom weer "bekende (loop)vrienden" te ontmoeten.. ..da wasse tof zenne! ;-) En ook weer een paar "nieuwe" (loop)vrienden & (loop)vriendinnen  leren kennen! m.a.w... ...behalve "sportief", was het daar in Broechem dus ook (heel) plezant en "gezellig" ! :-)
Nu de Knoezelloop gelopen is.. ..kan ik me voorbereiden op mijn volgend "marathonavontuur".. ..de Marathon van Kasterlee op zondag 16 november! Dat is/word  mijn volgende loopwedstrijd en daar kijk ik al een tijdje naar uit zenne! ;-) Met de trainingen daarvoor ben ik al effe bezig en de komende weken, tot "D-day", zal ik zeker niet "stilzitten".. ..tot het zover is, zal ik nog veel keren mijn loopschoenen aantrekken om te trainen en (hopelijk) kan ik daar ook van "genieten"!??! ;-)

Knoeselloop Links:
      - Uitslagen: 10 MILES - alle uitslagen
      - Gegevens GARMIN: mijn "loopgegevens" & parcours
      - Organisatie: Knoeselloop

                                                              nog een paar fotokes...








1 opmerking:

  1. Geen pr, maar wederom een hele strakke tijd Carl.
    Het is tenslotte ook heel kort na een goed en snel gelopen marathon.

    BeantwoordenVerwijderen