zondag 22 december 2013

10 Miles Natuurloop Lier 21 december 2013... ...héél "lastige" wedstrijd!!!

Zaterdag 21 december stond de 2e Natuurloop van Lier ( seizoen 2013-2014) op het programma. Behalve dat het de "Kerst-editie" van de Natuurlopen in Lier was, is het ook een héél "lastige-editie" geweest. Ik weet niet of elke loper het zwaar vond, maar ikke alvast wel! De wedstrijd werd "zwaar" gemaakt door de harde, gure wind. Het voordeel dat we hadden met de  kilometers dat we "windaf" konden lopen maakten, voor mij toch, de kilometers "windop" zeker niet goed!.. ..Langs het Netekanaal was er met momenten zoveel wind dat ik het gevoel had dat ik tegen "een muur" liep! Echt spijtig van die wind.. ..maar ja, aan het weer is niks te doen hé!?!.. ..dus heb ik toch geprobeerd er "het beste" van te maken en van het lopen te genieten.. en dat "genieten" is ook gelukt zenne ....al was het met momenten "een beetje sterven"! Lopen kan een mens toch "rare" gevoelens geven hé!??!.. .."afzien" en toch ook "genieten"!! Begrijpen wie kan! ;-)


Inbeuken tegen "een muur" van wind.. ..afzien & genieten!! ;-)

 Ook nog vertellen dat ik bijna de hele wedstrijd "alleen" heb gelopen.. ..dus het was echt een gevecht van "ikke tegen de wind"!
En om "het hoofdstuk wind" af te sluiten wat "gegevens" om te zien "hoe lastig" het was... ...Wind mee: tempo.. ..rond de 4:00 min/km. Wind tegen.. ..iets boven de 4:30 min/km. Dat is toch een beetje verschil hé?!!? ;-)

En nu wat gegevens.. ..Voor deze "Kerst-editie" van de Natuurlopen zijn er 814 lopers naar Lier gekomen. Waarvan er 215 de start namen voor de 5 km. 293 kozen voor de 10 km en 306 lopers hebben de 10 miles "overwonnen"! :-) En om die 10 miles "te overwinnen" had ik 1:06:35 (uur:min:sec) nodig. Dat is een tijd waarmee ik op de 40e plaats algemeen ben "gestrand". Dat is een plaats waarmee ik tevreden ben.. ..gezien de weersomstandigheden EN ook het feit dat ik na de Marathon van Kasterlee het heel wat rustiger aan heb gedaan wat het lopen betreft. Daarmee bedoel ik dat ik veel minder "intensief" getraind heb. Met andere woorden.. ..ikke heb m'n lichaam wat meer "rust" gegeven! ;-)

Klaar om naar het "loopfeest" te vertrekken!

Meer gegevens over "mijn 10 miles" en het parcours kan u HIER vinden.
En hier de uitslagen: Uitslag 10 miles  & alle uitslagen !!




En om "afteronden" nog vertellen dat een deel van het inschrijvingsgeld van deze Natuurloop naar "de solidariteitsactie SOS Filierpijnen ten voordele van de slachtoffers van de orkaan Haiyan in de Fillipijnen" gaat!.. ..dat is toch een mooi gebaar hé?!!?





En nu is het "wachten" tot zaterdag 11 januari 2014 voor mijn volgende loopwedstrijd. En dat is de volgende Natuurloop in Lier van het seizoen 2013-2014.. ..dan is het een Halve Marathon ipv 10 miles! Dus dan iets meer dan 21 km "loopplezier"! ;-)

Maar voor het zover is...

...PRETTIGE FEESTDAGEN & GELUKKIG NIEUWJAAR!...

...en voor iedereen: "véél loopplezier in 2014"! ;-)

Nog een paar fotokes...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten