maandag 25 maart 2013

1° Halve Marathon van Lier .. .."barre winterse omstandigheden"!

 

Voor de 5 km: 119 "dappere" lopers, voor de 10 km: 206 "dappere" lopers & voor de Halve Marathon: 340 "dappere" lopers!.. ..Totaal: 665 "dappere" lopers die de "barre winterse omstandigheden" trotseerde om er een sportieve zondagmiddag van te maken! EN die 665 "dappere" hebben hun afstand ook tot een goed eind volbracht! ;-)

Toen ik s'morgensvroeg, rond 6.00 uur, naar buiten keek vreesde ik het ergste voor de 1° editie van de Halve Marathon van Lier.. ..ik zag niks anders dan ...wit, nog meer wit & nog méér wit!.. ..m.a.w. ik zag niks anders dan sneeuw! ;-) Ja, ik heb toen eventjes gedacht dat "het loopfestijn" in Lier mss niet zou kunnen doorgaan door dat "kl***weer"!.. ..sorry voor die "woordkeuze", maar ik ben "de sneeuw & kou" nu toch grondig aan het beu worden zenne en verlang nu echt naar de lente & de zon!.. ...maar wie nu niet hé!?! :-)
de Zimmertoren in "de lente"!??! :-(
 En als je dan weet dat het vorig jaar, op 25 maart 2012, tijdens de Marathon van Lier 20°C was, het zonneke volop scheen en de mensen o.a.genoten van "een terraske".. ..dat tegen nu vergelijken, dan kan je alleen maar ... ... :-(
Nu was het amper 0°C, maar door de (met momenten) ijskoude wind was "de gevoelstemperatuur" -6°C!!
dan toch een "sneeuwvrij" parcours! ...
MAAR ik had van de morgent, gelukkig, eventjes verkeerd gedacht en de 1° Halve Marathon van Lier is toch kunnen doorgaan!.. ..en hoe!!! :-) Zelfs op een, zo goed als, volledig sneeuwvrij parcours!! Op een paar plaatsen moest je nog wel een beetje "uitkijken".. ..een beetje sneeuw, hier & daar een ijsplekje en dan in het stadscentrum natte kasseien door het strooizout. Maar  de organisatie, de Stad Lier, de hulpdiensten & ALLE helpers moeten daar "bergen" werk hebben verzet om het parcours zo goed loopbaar te kunnen maken!! Zelfs de Netedijken waren VOLLEDIG sneeuwvrij & zo goed als totaal droog. En daar had ik nu juist  het meeste "schrik" voor.. ..dat het daar, plaatselijk, "een ijsbaan" zou zijn!.. ..maar het was het tegendeel. Daarom voor al die mensen: "nen dikke proficiat", dank zij jullie heb ik en 664 andere lopers toch kunnen genieten van een sportieve namiddag. Daarvoor DANK U & echt KNAP WERK van jullie allemaal!!!
...aan alle "helpers".. ..DANK U!!! ...
Ja, ik was toch "opgelucht" dat ik te horen kreeg dat, 100 % zeker, deze "finale editie" van de Natuurlopen 2012 - 2013 dan toch zou doorgaan. Want ik had er echt naar uitgekeken om eens door een verkeersvrij stadscentrum van Lier te kunnen lopen!
En het is (wééral) reuze meegevallen. Ook wat "mijn resultaat" betreft... ...Ik ben als 37e over de eindmeet gekomen van de 340 "finishers"! Dat vind ik echt een mooie uitslag voor mij! ;-) EN zelfs mijn tijd is "schitterend"!.. ..01:24:48 (uur:minuten:seconde)! Dat is met een gem. snelheid van 14,9 km/u of  tegen een gem. tempo van 4:02 min/km!!
Meer gegevens van mijne Halve Marathon! en voor de uitslag van de Halve Marathon.. ..klik HIER!!
...en ook de atletiekpiste is "sneeuwvrij" en dus goed "loopbaar" gemaakt! :-)
De Halve Marathon was uitgestippelt over een parcours van iets meer dan 10,5 km.. ..dus dat zijn "2 rondjes" hé!!?!! En liep (met momenten  zelfs "kronkelde" ;-) ) langs wat bezienswaardigheden in Lier.. ..o.a. over de Grote Markt, langs de Zimmertoren, in het stadspark, over de Netedijken, enz...
Deze wedstrijd was voor mij er ééntje van, zo goed als, "alleen" lopen. Misschien in het totaal een 3 km in "een groepje" gelopen en af en toe eens "een duo" gevormd. Maar meestal was het "alleen" lopen. Met momenten  was het wel "zwaar" zenne.. ..ong. de laatste 3 à 4 km van ieder rondje was het op de Netedijken wind op kop! En het was een gure, koude wind zenne.. ..maar ik heb er toch wéér "zalig" van genoten zenne!!! Ook al was het met momenten afzien. Maar "afzien" hoort er ook bij! ;-) Dat maakt het "nadien" alleen maar "mooier" hé!!! ;-)
... "passage" over de Grote Markt!
Kort samengevat: het was een prachtige (parcours & mijn resultaat) maar een zware editie (barre weersomstandigheden) van de 1° Halve Marathon van Lier!!
Nogmaals aan iedereen die dit "loopfestijn" heeft mogelijk gemaakt: van harte BEDANKT, jullie hebben mij een mooie, sportieve namiddag "gegeven".. ..THANKS! :-)
ikke effe na de aankomst van de 1° Halve Marathon van Lier!
Nog eventjes iets over mijn tijd en ook PR (persoonlijk rekord): Mijn PR van de Halve Marathon had ik gelopen tijdens de Natuurloop van januari.. ..Maar, zoals ik al toen vermeld heb, die afstand was wat te kort hé!?!.. ..ong. een 500 meter.. ..afstand Natuurloop januari: 20,56 km. Die van gisteren, gemeten met mijn Garmin, was 21,01 km. Dat is toch al wat dichter bij "de juiste afstand" hé. En ook omdat ik nu ietsjes vlugger gelopen heb ( januari gem. snelh: 14,8 km/u. Gisteren gem. snelh: 14,9 km/u!) is mijn PR op de Halve Marathon nu: 01:24:48!! Dus, ondanks de barre weersomstandigheden, dan  toch mijn PR gelopen tijdens de 1° Halve Marathon Van Lier!! ;-)

Een "filmverslagske" van de Halve Marathon van Lier kan je hier vinden: regionale TV "RTV"!!!
Foto's: - AC Lyra
             - Lier in beeld

nog een paar fotokes:

  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten